Anglijoje 2014-2015
Anglijoje 2014-2015 

Baigėsi pirmieji Vilkaviškio pradinės mokyklos Mokyklinio ugdymo strateginės partnerystės projekto Nr. 2014-1-EL01-KA201-001337_5 „Europos mokyklos be streso“ metai. Aplinkybėms susiklosčius, kolegėms iš Lietuvos mokymosi renginiai prasidėjo jau birželio 15 dieną, kurių metu lektorė supažindino anglų bei lietuvių mokytojus su Lindos Blair moksliniu straipsniu „Stresas ir pradinės mokyklos mokinys“.

Vėliau mokytojos Kristina bei Irada pristatė kolegoms paruoštą prezentaciją „Stresas bei su juo susijęs elgesys mokyklos mokytojų tarpe“.

Į trumpalaikes jungtinių darbuotojų mokymo veiklas, kurios vyko Redbourn miestelyje, Jungtinėje Karalystėje, vyko anglų kalbos mokytojos Kristina Sinkevičienė bei Irada Miltinienė.

 Pirmadienio vakare, atvykus kolegoms iš Graikijos, Turkijos bei Italijos, visi draugiškai dalijomės asmeninėmis bei darbinėmis – projektinėmis naujienomis, pasiekimais ir mažomis nesėkmėmis. Ruošėmės ilgam ir produktyviam darbui bei kultūriniams iššūkiams.

Antradienį visi drauge vykome į pagrindinį St. Luke‘s mokyklos pastatą, apžiūrėjome klases bei kitas mokomąsias erdves, susipažinome su mokytojais bei mokiniais. Prireikė susikaupimo bei tolerancijos – visi st. Luke‘s mokyklos mokiniai turi Aspergerio sindromą – autistinį vystymosi sutrikimą, kuriam būdingi pasireiškiantys sunkumai bendravime. Šie vaikai atrodo keisti, sunkiai pritampa prie kitų žmonių, turi bendravimo, tarpusavio supratimo, emocinio kontakto problemų. Nors šis sutrikimas neišgydomas, tačiau turintis sindromą asmuo gali sėkmingai integruotis į visuomenę. Mes visi iki širdies gelmių likome sujaudinti kolegų iš Anglijos meile, kantrybe bei pasiaukojimu, su kuriuo jie bendrauja, moko ir visapusiškai ugdo negalią turinčius jaunus žmones. O kaip nuoširdžiai st. Luke‘s mokiniai dalijosi su mumis tuo, ko buvo išmokę, belaukdami mūsų atvykimo… Mokykla turi savo gyvulių bei paukščių ūkį, tvenkinį, mini zoologijos sodą, daržą. Dauguma patalpų yra specializuotos, pritaikytos mokiniams, turintiems minėtą sutrikimą. Tokios mokyklos Jungtinėje Karalystėje yra puikiai finansuojamos ir joms yra skiriamas didžiulis dėmesys ir visokeriopa parama, tiek mokiniams, tiek ir pedagogams. Po pietų vykome į susitikimą su St Albans miesto meru, apžiūrėjome senąją katedrą bei apsilankėme viename seniausių to krašto pabų. Kitomis dienomis veiklos buvo labai intensyvios – mokymo renginių metu dalijomės atliktu darbu, apžvelgėme ruošiamas prevencines priemones, mokinių kuriamas istorijas apie stresą; trečiadienį į mokyklą atvyko lektorė bei pristatė šalyje vykstantį giminingą projektą „Sveikos mintys“, po pristatymų vyko diskusijos, dalinimasis gerąja patirtimi. Nemažai laiko prireikė ir ateinančiam vizitui Lietuvoje skirtų užduočių apžvalgai bei analizei.

Kultūrinė programa visiškai patenkino net patį išrankiausią skonį – vykome į Keimbridžą, lankėmės Londone, Britų Tarybos būstinėje viename garsiausių teatrų Londono Palladium, stebėjome miuziklą „Beyond Bollywood“ , nuvykome į 30 km nuo Londono esantį Vindzoro miestelį, kur įsikurūrusi seniausia paveldima karališkoji rezidencija D. Britanijoje Vindzoro pilis bei, kitoje tilto per Temzės upę pusėje, viena garsiausių bei prabangiausių privačių mokyklų berniukams Europoje–elitinė Itono kolegija.

Išvykome į namus lydimos puikios nuotaikos, praturtėję neblėstančiais prisiminimais, nedylančiais įspūdžiais ir kupinomis širdimis begalinio dėkingumo šeimininkams.

Projekto koordinatorė

Irada Miltinienė